in 2B !
dinsdag 26 maart 2013
Hallo allemaal,
Wat een speciale dag was het gisteren!
We kregen allemaal ons zelf-geschreven en zelf-geïllustreerde boek!
Onze schrijvers schreven over prinsen, draken, ridders, schildpadden, vissen en zelfs heuse avonturenverhalen vloeiden uit de pennen...
Hier zie je ze allemaal met hun eigen boek! Knap hé !
Hier zie je ook nog onze bonte 'wasdraad' met paasknutsels !
vrijdag 8 maart 2013
Een zee van tijd....
Tijd om te lezen, te lezen en nog eens te lezen!

Alle onze kapoenen brachten hun 3 lievelingsboeken mee naar de klas. Zo kregen we een enorme boekentoren
We zouden wel een zee van tijd nodig hebben als we die hele boekentoren willen lezen.
Volgende week gaan we al deze boekjes eens wat beter bekijken.
Nu bewonderden we alvast de omslag ervan.
We maakten met de boekencovers een mooi kunstwerk! Net als een echte illustrator.
Want we leerden nog maar pas van Jan De Kinder dat je met allerlei materialen prenten kan maken; zelfs met koffie of thee!
Wij gebruikten de prenten van onze lievelingsboeken om de 'zee van tijd' te voorzien van boten, vissen, octopussen, vliegers en zelfs een heuse zeemeermin!
Joepie! De jeugdboekenweek is begonnen!
We startten deze leuke periode met een bezoek aan de bibliotheek waar Jan De Kinder ons opwachtte.
Jan De Kinder is een illustrator/auteur van kinderboeken.
Hij tekende voor ons in 1,2,3 een aantal hele leuke tekeningen.
Maar hij had ook een koffertje vol boeken mee met ongelooflijk mooie verhalen.
We luisterden en keken en stelden een heleboel vragen!
Het was een fijne namiddag!

We startten deze leuke periode met een bezoek aan de bibliotheek waar Jan De Kinder ons opwachtte.
Jan De Kinder is een illustrator/auteur van kinderboeken.
Hij tekende voor ons in 1,2,3 een aantal hele leuke tekeningen.
Maar hij had ook een koffertje vol boeken mee met ongelooflijk mooie verhalen.
We luisterden en keken en stelden een heleboel vragen!
Het was een fijne namiddag!

Ons thema 'Wonen' liep op z'n laatste pootjes.
Tijdens de taallessen werkten we al eventjes rond 'Sprookjes'.
Dringend tijd dus om de handen uit de mouwen te steken en zelf iets te bouwen.
En het werden heerlijke peperkoekenhuisjes! Wat was het moeilijk om niet alles onmiddellijk op te smullen !
Naar theater!
We gingen naar het Blikveld om er naar een heel knappe voorstelling te kijken van De Maan, 'De jongen'.
'De jongen' vertelde ons het verhaal van een kleine jongen die samen met zijn geit opgroeit. Het zijn echte hartsvrienden.
De jongen wordt stilaan een man. Hoe moet het dan verder met die vriendschap?

Het was een verrassende voorstelling waarbij er vooral werd gewerkt met karton, licht en schaduwen,...
Onze kinderen genoten me volle teugen van deze grappige maar bij momenten ook erg droevige voorstelling.
Na afloop kregen we allemaal een geitje mee naar huis. Hiermee maakten we zelf een leuke knutsel!
Dit zijn onze geitjes!
Abonneren op:
Posts (Atom)