donderdag 18 oktober 2012

Leuke spelletjes !

Maaltafels oefenen met http://www.multiplication.com/games/play/car-wash
 (klik op een  autoband om aan te geven welke maaltafel je wil oefenen daarna auto's wassen !!!)
of met http://www.multiplication.com/games/play/sketchs-world
(klik op de maaltafels die wil oefenen )

Hallo allemaal,

het was weer een tijdje stil op de blog van 2B! Dringend tijd dus om jullie een aantal dingen te laten zien.
Vorige week vrijdag sloten we de week af met muziek van Saint-Saƫns.


We luisterden naar 4 stukjes muziek en tekenden wat we  hoorden.
http://www.youtube.com/watch?v=IyFpZ5MZ7kk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yWtu5os9lFc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AHvqaRaDzQE
http://www.youtube.com/watch?v=CBZ4zFfbweA
Was het een zwaan, een dolfijn of een schildpad? het was niet altijd even makkelijk, hoor! Sommige klasgenootjes gingen de schildpadden even bestuderen...



Anderen probeerden mee te bewegen op de muziek om te achterhalen over welk dier het in de muziek ging. Het leverde in ieder geval prachtige tekeningen op! Kijk maar...














Maandagnamiddag gingen we lekker spelen in het Mega-Spelenpaleis in de Nekker, een grote sportspeeltuin waar we de hele namiddag lekker konden ravotten!
















Dinsdag was eveneens een hele leuke dag. De hele school kleurde die dag rood!
Een prachtig gezicht!
Hier zie je alvast onze rode klas!



Dikke knuffel, juf Lief x

vrijdag 5 oktober 2012

Sorteren kan je leren !
Vanaf nu zullen de "Groene Ridders" ons daarbij helpen!


Wat doe je in de blauwe PMD-zak, bij het restafval, in de doos van papier en karton of bij de GFT ?
Dat leer je nu van onze schattige groene ridders.
Knap gedaan 2B ! Ze zien er geweldig uit!









SSSPPPPAAANNNEEENNNNDDDD!
Er lag een grote omslag op de mat ! Wat zou erin zitten?

We hadden het al snel goed geraden !
De brieven, juf!!! Uit Schaarbeek! We kregen er zelfs kriebels van in onze buik...



En dan kregen we allemaal onze brief! Wat hebben die kindjes uit Schaarbeek moeilijke namen !
Als we die maar kunnen onthouden! Maar wat een leuke tekeningen en leuke brieven!
We schrijven jullie snel iets terug! Beloofd ! :)







Dikke knuffel, juf Lief  x