donderdag 27 september 2012

Hallo allemaal,

We hebben een hele drukke week achter de rug in ons klasje!
Maandagnamiddag gingen we in het kader van de 'omgevingsdag' eens een kijkje nemen in het containerpark.
We trotseerden de hevige regenbuien en windvlagen en luisterden naar een zeer boeiende uitleg van Paul, een werkman in het containerpark.
Omdat onze juf omwille van het stormweer haar fototoestel in de klas liet, zijn er hiervan jammer genoeg geen foto's te zien...
Maar na deze leerrijke namiddag zijn zijn we experts in het sorteren van afval!
Woensdagnamiddag gingen een heleboel van onze vriendjes lopen op de veldloop. De foto's hiervan kan je vinden op de website van de school!
Donderdag kwam juf Sofie in de klas. We deden een heuse zoektocht in de school en kwamen zo tot het moeilijke woord 'plattegrond'.
We ontdekten deze week dat onze schildpadjes, Jack en Sue, alleen maar komen zonnen op het eiland wanneer het heel erg stilletjes is in de klas. Misschien was het daarom de laatste dagen al een heel pak rustiger ! ;)

Vorige week knutselden we samen met de hele klas een kei-coole brievenbus. Als we een idee hebben voor onze klas kunnen we dat vanaf nu hier posten! De juf voelde zich de voorbije dagen een echte ketnet-wrapper! De  brievenbus zat namelijk vol super mooie tekeningen en lieve briefjes !
En over post gesproken... wist je al dat we nieuwe vriendjes krijgen ! Vriendjes uit het verre Schaarbeek! Vanaf morgen vertrekken onze foto's en brieven richting 2de leerjaar van 'De Kriek' in Schaarbeek. Benieuwd wat ze zullen terugschrijven !!!
Hier zie je alvast onze brievenbus.
 
 
Groetjes en dikke knuffel ! Juf Lief

dinsdag 11 september 2012

Zoals ik gisteren heb beloofd, komt hier het vervolg van onze  show!
Milan, Fabian, Mats en Emmelot  hebben zich vandaag aan ons voorgesteld.
Milan blijkt een top-keeper te zijn met kei-coole keeperhandschoenen. Fabian heeft de liefste en grootste knuffelhond van de wereld. Mats toonde ons enkele kneepjes van karate en Emmelot  blijkt naast dansen ook nog een prima inline-skater te zijn!
Wat hebben wij een schat aan talenten in onze klas!









De splitsingen die we leerden in het eerste leerjaar moesten vandaag nog even worden opgefrist.
Hoe kunnen we dat beter doen dan met echte stoere piratenklusjes....
Schatten schuiven naar een onbewoond eiland ...


Matroosjes werpen (Het piratenschip was vertrokken maar de kleine matroosjes stonden nog aan wal :( )




Goudstukken werpen ( in de schatkist)


De aanval op de slechte piraten (met de kanonskogel!)

Het schip laden met zware graanzakken ( een bootreis kan wel eens lang duren!)

Wijnglazen omwerpen (Piraten lusten wel eens een glaasje !)

Ziezo, nu gaan die splitsingen weer als een fluitje van een cent ! ;-)

Dikke knuffel, juf Lief x

maandag 10 september 2012

Hallo allemaal,
10 september al ! Het werd dringend tijd om mekaar wat beter te leren kennen!
Onze piraatjes vertelden elkaar over hun allerliefste bezigheden, knuffels, liedjes,...
Wat was dat interessant! Zo leerden we vandaag dat :
- Anke heel erg graag in haar micro zingt!
- Brecht een handbal-kampioen is!
- Mita heel goed kan tekenen, koken en dansen!
- Willem-Daan dol is op dieren en ze in klein formaat verzamelt!
- Rune houdt van haar lieve Bella en heel goed kan dansen !
- Camille een prima ballerina is !
- Ward lekkere cupcakes bakt en een lieve olifantenknuffel heeft!
- Emmelot een echt danstalent is !
- Emma houdt van paardrijden en een leuke hondenknuffel heeft!
- Wouter een prof-turner is !
- Jenten een lieve knuffel heeft en er superlief uitziet in zijn olifantenpak!

Onze namiddag was vandaag te kort om al die schatten van piraatjes aan de beurt te laten komen... Deze piratenaflevering wordt vervolgd!!!

Na de speeltijd was het knutseltijd! Echte piratenhoofden kwamen tevoorschijn!
Af en toe hoorden we een knal!  Was het een kanonschot of een ballon ?

Tot morgen !!!
Dikke knuffel, juf Lief x

Fotootjes !!!